Potraviny, které vám zaručeně posílí imunitu

Dostatečně spát, zbytečně se nestresovat a pravidelně cvičit, to vše vám pomůže podpořit imunitní systém, aby zůstal silný a zdravý. Neméně důležitá je také vyvážená strava s vysokým obsahem ovoce, zeleniny a celozrnných výrobků, zejména pokud obsahuje některé z potravin, které přirozeně posilují imunitní systém. 

 BANÁNY

Banány patří mezi zdravé zdroje sacharidů, vlákniny a vitamínů. Obsahují draslík důležitý pro pevnost svalů a zdraví ledvin a látku TNF, která pomáhá bojovat proti neobvyklým změnám buněk, snižuje riziko rakoviny a zvyšuje imunitu organizmu. Čím jsou tečky na banánové slupce tmavší a výraznější, tím více TNF obsahují.

TIP: Recept na Dokonalý banánový chlebík od @mamadomisha

TUŇÁK

Tuňák v konzervě je potravina, kterou najde ve spíži skoro každý. Rozhodně si zaslouží, abychom ho do jídelníčku zařazovali častěji. Bylo prokázáno, že tuňák s vysokým obsahem omega-3 mastných kyselin pomáhá předcházet depresím a kognitivním poklesům. Omega-3 mají také protizánětlivé účinky, pomáhají v boji proti srdečním onemocněním a posilují imunitní systém.

MALINY

Maliny jsou bohatým zdrojem vitamínů a významně přispívají k prevenci zdraví. Jasná červená barva naznačuje vysokou koncentraci antioxidantů. Hodí se například do salátů, jogurtů, jako ozdoba moučníků nebo se přidávají do snídaňových směsí. Pokud byste si na malinách chtěli pochutnat i mimo jejich sezónu, vyzkoušejte lyofilizované neboli mrazem sušené maliny. Díky této šetrné úpravě si maliny ponechají veškeré vitamíny i minerály.

TIP: Recept na Malinové makronky

 

ARAŠÍDOVÝ KRÉM

Arašídové “máslo” je skvělé třeba jako pomazánka na pečivo nebo jako přísada do pečení a vaření. Obsahuje spoustu bílkovin, vlákniny a draslíku. Studie naznačují, že u lidí, kteří do stravy pravidelně přidávají burákové “máslo”, se snižuje výskyt onemocnění srdce a cukrovky. Arašídy obsahují také vitamín E, který podporuje zdraví imunitního systému.

TIP: Recept na Křehké košíčky z hořké čokolády plněné arašídovým krémem

SLUNEČNICOVÁ SEMÍNKA

Tato fantastická zdravá svačinka vám zažene hlad a zároveň dodá spoustu potřebných živin. Slunečnicová semínka jsou jedním z nejlepších přírodních zdrojů vitaminu E - silného antioxidantu, který pomáhá tělu bojovat s infekcemi. Slunečnicová semínka dále obsahují vitamíny A, kyselinu listovou a niacin.

MANDLE

I Mandle díky vysokému obsahu vitamínu E pomáhají posilovat imunitní systém. Jsou bohaté na bílkoviny a vlákninu, obsahují zinek, který souvisí s prevencí a léčbou nachlazení. Mandle podporují i správné fungování kardiovaskulárního systému a zdraví srdce. 

BROKOLICE

Ne každý miluje brokolici, ale její přínosy pro zdraví jsou nepopiratelné. Brokolice je plná antioxidantů, draslíku či vitamínů K a C, což jsou látky spojované s prevencí rakoviny. Brokolice zlepšuje skladbu střevního mikrobiomu, má protizánětlivé účinky, a tím posiluje imunitní systém. Pokud chcete z brokolice získat co nejvíce živin, konzumujte ji syrovou. Ale i vařená brokolice obsahuje spoustu prospěšných látek a je skvělá třeba jako přísada na vaši oblíbenou pizzu.